Twórcy

IWONA JERA

urodzona w Polsce, od tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego czwartego roku mieszka w Niemczech. Jest dramaturgiem, aktorką i reżyserką, a także autorką scenografii i kostiumów.
W teatrze pracuje od tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego drugiego roku; jej pierwszą autorską realizacją był „Ryszard III” w Erlangen; tamże wystawiła „Iwonę, księżniczkę Burgunda” i „Dzieciobójczynię” wg Heinricha Leopolda Wagnera w opracowaniu Thomasa Melle.
W Wuppertalu wyreżyserowała „Mięso jest moją jarzyną” wg Heinza Strunka i operę barokową z tancerzami hiphop „Smok z Dönberg” Johna Fredericka Lampego oraz docenione „Tango” Mrożka. W Norymberdze współreżyserowała spektakl lalkowy na podstawie dramatu „Polowanie na łosia” Michała Walczaka. W dwa tysiące czternastym roku przygotowała dwa monodramy Joanny Staneckiej: „My farm” (premiera na United Solo Theatre Festiwal w Nowym Jorku) oraz „Cudzoziemkę” wg Marii Kuncewiczowej (premiera w Instytucie Polskim w Düsseldorfie). Reżyseruje również w Luksemburgu.
W Polsce zrealizowała „W stanie wyjątkowym” Falka Richtera w krakowskim Teatrze Nowym. W Teatrze Bagatela na Scenie na Sarego 7 reżyserowała „My w finale” Marca Beckera i „Szaleństwa nocy” Davida Greiga i Gordona McIntyre’a. Także w Bagateli w ubiegłym roku przygotowała bajkę dla dzieci „O krasnoludkach, gąskach i sierotce Marysi”.

MARTYNA LECHMAN

jest absolwentką dramaturgii na Wydziale Reżyserii Dramatu PWST w Krakowie. Efekty jej prac egzaminacyjnych prezentowane były w ramach Krakowskiej Nocy Teatrów w dwa tysiące jedenastym roku oraz na festiwalu Karuzela Cooltury w Świnoujściu i podczas Forum Młodej Reżyserii w Krakowie. W repertuarze Małopolskiego Ogrodu Sztuki znajdowała się etiuda „Projekt Makbet”, której Lechman jest współreżyserem i współdramaturgiem. Pracowała w Teatrze Polskim we Wrocławiu, w  Teatrze Dramatycznym im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu oraz w Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie. Była asystentką reżyser Iwony Kempy. Jako dramaturg pracowała m.in. przy spektaklach „Sen nocy letniej’, „Śpią wystawy” na podstawie własnego dramatu, a także „Czad”. Z Iwoną Jerą spotkała się już przy „Szaleństwach nocy” realizowanych na Scenie na Sarego 7 w Teatrze Bagatela oraz „Umarłej kaście” wystawianej w Teatrze Nowym w Krakowie. Jest autorką bajki „O krasnoludkach, gąskach i sierotce Marysi”, wyreżyserowanej przez Jerę na Dużej Scenie Teatru Bagatela.

ARTUR SĘDZIELARZ

jest dyrygentem, aranżerem, śpiewakiem, a także artystą kabaretowym. Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie. Jest finalistą Międzynarodowego Konkursu dla dyrygentów w Bolonii.
Od ponad dwudziestu lat związany jest jako śpiewak z Chórem Polskiego Radia w Krakowie, a w latach dwa tysiące dziesięć/ dwa tysiące jedenaście sprawował funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego tego zespołu.
Jest także szefem Chóru Kameralnego Quattro Voci, z którym zdobył wiele nagród i wyróżnień. W dwa tysiące dwunastym roku współpracował z Teatrem STU przy „Wyzwoleniu” Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego, sprawując opiekę wokalną nad aktorami. Współzałożyciel formacji kabaretowej Kwartet Okazjonalny, z którą występował w produkcjach telewizyjnych. Od trzech lat jest kierownikiem muzycznym Teatru Bagatela.

MAŁGORZATA HADUCH

jest tancerką i choreografką. Studiowała w Amsterdamie w School for New Dance Development. Pracuje niezależnie jako choreografka i tancerka, reżyseruje spektakle i organizuje wydarzenia związane z tańcem współczesnym i improwizacją. Związana jest z holenderską sceną free jazzową. Z jej inicjatywy powstała grupa Unfnished Company, która skupia międzynarodowych artystów z różnych dziedzin sztuki (taniec współczesny, muzyka, videoart, fotografia). Unfinished Company realizuje przede wszystkim spektakle improwizowane, w których muzyka i taniec współistnieją jako jedna forma artystyczna.

Małgorzata Haduch cztery lata temu rozpoczęła współpracę z Teatrem Bagatela w Krakowie przygotowując choreografię do spektaklu „Carmen. Bella Donna”. W ramach „Lata w teatrze” przygotowała choreografię do „Efektu motyla”, „Cyberiady”, „Strach się bać” oraz „Wysp szczęśliwych”.

AGATA STAŃCZYK

urodziła się w Bielsku Białej. Tam ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych, a studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Grafiki. Brała udział w wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. Od lat pracuje w teatrze Bagatela jako plastyk. Współtworzyła scenografię do spektakli: „Noc Helvera” i „Cesarz Kaligula” Ingmara Villqista, „Ławeczka” Aleksandra Gelmana, „Lot nad kukułczym gniazdem” wg Kena Keseya, „O krasnoludkach, gąskach i sierotce Marysi” Martyny Lechman.

MAREK OLENIACZ

studiował w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej. Od dwudziestu pięciu lat jest związany z krakowskim Teatrem Bagatela, gdzie prowadzi pracownię oświetleniową.
Jest operatorem filmowym, realizatorem świateł, reżyserem świateł. Projektuje także oświetlenie architektoniczne lokali, kawiarni, restauracji. Jest autorem reżyserii świateł do ponad pięćdziesięciu spektakli, m.in.: „Nowonarodzonego”, „Tramwaju zwanego pożądaniem”, „Tanga” „Nocy Helvera”, „Między nami dobrze jest”, „Barbelo, o psach i dzieciach”, czy „Układu”.